Adviezen

Inleiding

Synology heeft als doel intuïtieve systemen aan te bieden, waardoor iemand met beperkte kennis de configuratie zou moeten kunnen uitvoeren. Er zijn echter momenten waarop ook personen met een goede IT-ervaring niet weten wat te doen, zowel bij het proberen correct zetten van een bepaalde instelling als wanneer er zich een probleem voordoet. In dit artikel gaan we in op welke de mogelijkheden qua ondersteuning zijn en welke garantie er mogelijk is.


Ondersteuning

Synology-support

Synology biedt bij elk toestel gratis ondersteuning aan, in de vorm van een ticket dat gelogd kan worden. Dit kan binnen DSM (Hoofdmenu => Support Center) of via de Synology Account en wordt meestal binnen maximaal enkele dagen beantwoord. Synology kan hierbij ook vragen om (afhankelijk van het probleem) vanuit Support Center extra logs van pakketten mee te sturen of om het toestel (tijdelijk) remote beschikbaar te maken voor hen, dit is uiteraard vrijblijvend. Soms kan de Synology support-staff antwoorden op problemen vinden in diepere systeemlogs die niet eenvoudig voor gebruikers beschikbaar zijn binnen DSM.

  • Het is aan te raden om een ticket altijd in het Engels te loggen en aan te vinken dat dit ook buiten Europa mag behandeld worden, om sneller antwoord te krijgen en misverstanden door machinevertalingen te vermijden.

NAS-Expert Ad-hoc ondersteuning

NAS-Expert biedt ad-hoc ondersteuning aan allerlei soorten klanten (ook indien het toestel elders aangekocht is). Meestal kan er vanop afstand worden meegekeken naar wat het probleem is en vaak kan de vraag dan meteen beantwoord worden, voor sommige werkzaamheden wordt er op verplaatsing afgesproken.

Neem contact met ons op via contactformulier, mail of telefoon zodat we kunnen bekijken hoe we kunnen helpen, een verkennend gesprek is steeds kostenloos! Als er wordt afgesproken om in een virtuele (of fysieke) sessie de zaken samen te bekijken, dan wordt deze tijd gefactureerd.

  • Als Synology partner, kunnen wij beroep doen op specifieke support vanuit het Europese kantoor. Dit is voornamelijk van toepassing voor pre-sales adviezen en ondersteuning voor grotere of complexere oplossingen (bv NAS Servers voor de enterprise-markt)
  • Onze tarievenpagina bevat een overzicht van hoeveel onze ondersteuning zou kosten

NAS-Expert onderhoud service

Bent u op zoek naar een snellere hulplijn en opvolging van alarmen of wil u graag het volledige beheer van uw Synology uitbesteden, dan bieden wij een oplossing via onze onderhoudspakketten! Afhankelijk van uw noden omvat het pakket een hulplijn, opvolging van alarmen maar eventueel ook het uitvoeren van kleine wijzigingen en updates, het monitoren van de NAS van buitenaf en backup-hosting in de cloud!

Hardware-ondersteuning via Integra Technologies

Integra Technologies biedt een hardware-service aan voor heel wat Synology toestellen, waarbij er bij problemen binnen een afgesproken periode (dezelfde dag of de volgende werkdag) ondersteuning bij u ter plaatse wordt aangeboden. De dienst wordt onafhankelijk van ons geleverd maar kan wel via ons worden aangekocht. Deze pakketten zijn er voor 3 of 5 jaar na aankoop en door de aanschaf van zo’n pakket voorziet Integra Technologies de nodige wisselstukken voor uw toestel, om de beloofde vervanging binnen het voorziene tijdsbestek uit te kunnen voeren.

  • Aangezien Integra Technologies de nodige wisselstukken voorziet als deel van de service, moet er normaal geen beroep gedaan worden op garantie bij problemen. Indien een systeem volledig kapot is (en een vervanging van wisselstuk dus geen oplossing biedt), kan de garantie alsnog worden ingeschakeld om een oplossing te krijgen.

Garantie

Wettelijke Garantie

Elke Synology-systeem komt met een vooraf bepaalde standaard garantie van minstens 2 en maximaal 5 jaar, die u op de Synology-website kan nakijken. Voor harde schijven geldt een garantieperiode van 3 of 5 jaar, afhankelijk van het type product, ook dit kan op de website van de fabrikant worden teruggevonden.

  • Meestal zijn de producten met 5 jaar garantie gericht op de professionele markt.

Binnen deze garantieperiode kan u bij de verkoper van het product terecht in geval van problemen, deze kan een zogenaamde RMA (Return merchandise authorization) loggen bij de fabrikant om te vragen wat er gedaan moet worden (wat meestal het terugsturen van het product zal zijn). Sommige verkopers (voornamelijk webshops) kunnen vragen om het kapotte product meteen terug te sturen zonder de fabrikant te raadplegen, wij zullen altijd de procedure via de fabrikant volgen.

Synology Uitgebreide Garantie

Synology biedt ook een uitgebreide garantie aan, waarmee u voor een beperkt bedrag nog 2 jaar bovenop de oorspronkelijke garantie kan aankopen. Op de Synology-website kan u details vinden over dit product en over de uitbreiding van uw toestel.

  • De aankoop van een dergelijke uitgebreide garantie moet gebeuren binnen de 90 dagen na aankoop en dit kan enkel via uw Synology Account of vanuit DSM. Ook belangrijk is dat ze enkel de periode verlengt maar geen extra waarborgen biedt, het is dus geen verzekering zoals die bij sommige andere elektronicaproducten wordt aangeboden en zal nog steeds enkel fabricagefouten dekken.